CFGS Màrqueting i Publicitat

Definir i fer seguiment de polítiques de màrqueting basades en estudis comercials, promocionant productes/serveis en mitjans adequats i elaborant materials publicitaris necessaris

Experiència laboralEstudis subvencionablesRetribució mensual

El programa ofereix la possibilitat de cursar el cicle formatiu de grau superior i, al mateix temps, estar contractat per una empresa alimentària mitjançant un contracte de formació en alternança durant 2 anys.

Loading...

Informació, màrqueting, execució

L’objectiu del Cicle Superior de Màrqueting i Publicitat és donar formació de qualitat als estudiants i dotar-los de capacitat per a:

  • Obtenir, analitzar i organitzar informació fiable dels mercats aplicant tècniques estadístiques i establir un sistema d’informació eficaç (SIM), que serveixi de suport en l’elaboració d’accions de màrqueting.
  • Organitzar grups d’enquestadors i/o entrevistadors i realitzar enquestes i/o entrevistes planificant el treball de camp, utilitzant les tècniques i procediments establerts per a complir els objectius fixats en el pla de recerca comercial.
  • Assistir en l’elaboració i seguiment de les polítiques i plans de màrqueting analitzant les variables de màrqueting mix per a aconseguir els objectius comercials definits per l’empresa.
  • Elaborar el pla de mitjans publicitaris de l’empresa combinant-los adequadament i realitzar el seu seguiment i control perquè s’executi íntegrament.
  • Gestionar el llançament i implantació de productes i/o serveis en el mercat, aplicant les estratègies de màrqueting i accions promocionals adequades, d’acord amb el que s’estableix en el pla de màrqueting de l’organització.

Perspectives laborals i sortides professionals

Les persones formades en el CFGS de Màrqueting i Publicitat a Kreas disposaran d’un perfil professional per exercir la seva activitat en petites, mitjanes o grans empreses exercint rols clau en l’àmbit del màrqueting, la publicitat i la comunicació empresarial.

 

Són persones integrades en un equip de treball on desenvolupen tasques relacionades amb l’anàlisi de mercats, la planificació i execució d’estratègies de màrqueting i publicitat, i la gestió de campanyes en mitjans tradicionals i digitals. També intervenen en àrees funcionals com la investigació comercial, la comunicació digital (SEO, SEM, xarxes socials i marketing de continguts), la gestió comercial (negociació, vendes i atenció al client) i l’ús d’eines digitals especialitzades (CRM, Google Analytics, disseny gràfic, etc.). Tenen capacitat per actuar com a tècnics especialitzats sota la supervisió de personal responsable de nivell superior, encara que en petites empreses poden assumir un major grau d’autonomia en la gestió i direcció de projectes de màrqueting i publicitat.

Les ocupacions i llocs de treball més rellevants es resumeixen en:

  • Tècnic/a en màrqueting: Disseny i implementació d’estratègies comercials.
  • Especialista en publicitat: Planificació i execució de campanyes publicitàries.
  • Community Manager: Gestió de xarxes socials i continguts digitals.
  • Analista de mercats: Recerca i anàlisi de tendències i consumidors.
  • Responsable de vendes: Gestió d’equips comercials i estratègies de venda.
  • Consultor de comunicació: Assessorament en estratègies de comunicació empresarial.

Pla d’estudis

El programa acadèmic de Kreas està organitzat en setze mòduls distribuïts en dos cursos acadèmics i s’imparteixen entre l’aula i l’empresa.

 

 

Formació prèvia i procés de selecció personalitzat

Tenir un d’aquests títols:

  • Batxillerat.
  • Batxillerat LOGSE.
  • BUP.
  • Tècnic/a superior de formació professional o grau universitari o equivalent.
  • Tècnic/a especialista, tècnic/a superior o equivalent.
  • Tècnic/a de grau mitjà de formació professional o títol de tècnic/a o tècnic/a d’arts plàstiques i disseny.

O bé, haver superat:

  • Una oferta formativa de certificat professional inclosa en el cicle.
  • Un curs de preparació per a la incorporació als cicles de grau superior.
  • Una prova d’accés.
  • El segon curs de qualsevol modalitat de batxillerat experimental.
  • El COU o un curs preuniversitari.
  • Haver superat la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 o de 45 anys, o haver accedit a la universitat per tenir 40 anys o més i acreditar experiència laboral o professional.

A més, abans d’incorporar-se al CFGS l’alumne haurà de superar el procés de selecció KREAS, que consta d’una entrevista personal i una valoració del currículum.

Convalidacions de crèdits a estudis universitaris

Les universitats catalanes validen com a assignatures ja cursades els mòduls que s’han determinat en els diferents acords de reconeixement entre cicles formatius de grau superior i d’estudis universitaris. Perquè s’apliqui aquesta disminució de la càrrega lectiva, cal presentar a la secretaria del centre universitari el certificat acreditatiu d’haver superat el cicle formatiu.

La realització d’aquest cicle dona accés a graus universitaris com:

  • Grau en Publicitat i Relacions Públiques
  • Grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial
  • Grau en Administració i Direcció d’empreses

D’altra banda, els alumnes que volen estudiar el cicle formatiu de grau superior i han cursat titulacions universitàries per a les quals hi ha un acord de reconeixement de crèdits, poden sol·licitar-ne la convalidació a la secretaria del centre. En aquest cas, el Departament d’Educació en tramita la convalidació.

Resum del programa acadèmic

 

 

 

El Cicle Superior de Màrqueting i Publicitat prepara als estudiants per a ser professionals versàtils i estratègics, capaços d’adaptar-se a les demandes del mercat actual. Amb una combinació de coneixements tècnics, creativitat i habilitats analítiques, aquests professionals estan llestos per a impulsar l’èxit de les empreses en un entorn cada vegada més digital i competitiu.

Informació, màrqueting, execució

L’objectiu del Cicle Superior de Màrqueting i Publicitat és donar formació de qualitat als estudiants i dotar-los de capacitat per a:

  • Obtenir, analitzar i organitzar informació fiable dels mercats aplicant tècniques estadístiques i establir un sistema d’informació eficaç (SIM), que serveixi de suport en l’elaboració d’accions de màrqueting.
  • Organitzar grups d’enquestadors i/o entrevistadors i realitzar enquestes i/o entrevistes planificant el treball de camp, utilitzant les tècniques i procediments establerts per a complir els objectius fixats en el pla de recerca comercial.
  • Assistir en l’elaboració i seguiment de les polítiques i plans de màrqueting analitzant les variables de màrqueting mix per a aconseguir els objectius comercials definits per l’empresa.
  • Elaborar el pla de mitjans publicitaris de l’empresa combinant-los adequadament i realitzar el seu seguiment i control perquè s’executi íntegrament.
  • Gestionar el llançament i implantació de productes i/o serveis en el mercat, aplicant les estratègies de màrqueting i accions promocionals adequades, d’acord amb el que s’estableix en el pla de màrqueting de l’organització.

Perspectives laborals i sortides professionals

Les persones formades en el CFGS de Màrqueting i Publicitat a Kreas disposaran d’un perfil professional per exercir la seva activitat en petites, mitjanes o grans empreses exercint rols clau en l’àmbit del màrqueting, la publicitat i la comunicació empresarial.

 

Són persones integrades en un equip de treball on desenvolupen tasques relacionades amb l’anàlisi de mercats, la planificació i execució d’estratègies de màrqueting i publicitat, i la gestió de campanyes en mitjans tradicionals i digitals. També intervenen en àrees funcionals com la investigació comercial, la comunicació digital (SEO, SEM, xarxes socials i marketing de continguts), la gestió comercial (negociació, vendes i atenció al client) i l’ús d’eines digitals especialitzades (CRM, Google Analytics, disseny gràfic, etc.). Tenen capacitat per actuar com a tècnics especialitzats sota la supervisió de personal responsable de nivell superior, encara que en petites empreses poden assumir un major grau d’autonomia en la gestió i direcció de projectes de màrqueting i publicitat.

Les ocupacions i llocs de treball més rellevants es resumeixen en:

  • Tècnic/a en màrqueting: Disseny i implementació d’estratègies comercials.
  • Especialista en publicitat: Planificació i execució de campanyes publicitàries.
  • Community Manager: Gestió de xarxes socials i continguts digitals.
  • Analista de mercats: Recerca i anàlisi de tendències i consumidors.
  • Responsable de vendes: Gestió d’equips comercials i estratègies de venda.
  • Consultor de comunicació: Assessorament en estratègies de comunicació empresarial.

Pla d’estudis

El programa acadèmic de Kreas està organitzat en setze mòduls distribuïts en dos cursos acadèmics i s’imparteixen entre l’aula i l’empresa.

 

 

Formació prèvia i procés de selecció personalitzat

Tenir un d’aquests títols:

  • Batxillerat.
  • Batxillerat LOGSE.
  • BUP.
  • Tècnic/a superior de formació professional o grau universitari o equivalent.
  • Tècnic/a especialista, tècnic/a superior o equivalent.
  • Tècnic/a de grau mitjà de formació professional o títol de tècnic/a o tècnic/a d’arts plàstiques i disseny.

O bé, haver superat:

  • Una oferta formativa de certificat professional inclosa en el cicle.
  • Un curs de preparació per a la incorporació als cicles de grau superior.
  • Una prova d’accés.
  • El segon curs de qualsevol modalitat de batxillerat experimental.
  • El COU o un curs preuniversitari.
  • Haver superat la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 o de 45 anys, o haver accedit a la universitat per tenir 40 anys o més i acreditar experiència laboral o professional.

A més, abans d’incorporar-se al CFGS l’alumne haurà de superar el procés de selecció KREAS, que consta d’una entrevista personal i una valoració del currículum.

Convalidacions de crèdits a estudis universitaris

Les universitats catalanes validen com a assignatures ja cursades els mòduls que s’han determinat en els diferents acords de reconeixement entre cicles formatius de grau superior i d’estudis universitaris. Perquè s’apliqui aquesta disminució de la càrrega lectiva, cal presentar a la secretaria del centre universitari el certificat acreditatiu d’haver superat el cicle formatiu.

La realització d’aquest cicle dona accés a graus universitaris com:

  • Grau en Publicitat i Relacions Públiques
  • Grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial
  • Grau en Administració i Direcció d’empreses

D’altra banda, els alumnes que volen estudiar el cicle formatiu de grau superior i han cursat titulacions universitàries per a les quals hi ha un acord de reconeixement de crèdits, poden sol·licitar-ne la convalidació a la secretaria del centre. En aquest cas, el Departament d’Educació en tramita la convalidació.

Resum del programa acadèmic

 

 

El 94% de l'alumnat que finalitza el programa troba feina i s’incorpora al món laboral

El 94% de l’alumnat que finalitza el programa troba feina i s’incorpora al món laboral

Metodologia Dual

El sistema d’estudi dual de Kreas combina la formació laboral i l’acadèmica, amb l’objectiu d’aconseguir una qualificació professional del treballador-estudiant que combina l’activitat laboral en una empresa amb l’activitat formativa al centre.

Consulta més informació sobre el sistema dual Kreas.

Altres formacions

Metodologia Dual

El sistema d’estudi dual de Kreas combina la formació laboral i l’acadèmica, amb l’objectiu d’aconseguir una qualificació professional del treballador-estudiant que combina l’activitat laboral en una empresa amb l’activitat formativa al centre.

Consulta més informació sobre el sistema dual Kreas.