Empreses del sector carni debaten el futur de la formació al sector
Esther Badia, responsable de formació de FECIC, va exposar a la primera part de la sessió els canvis que regula el Reial Decret Legislatiu 4/2015 de reforma urgent de la formació, els canvis vigents des del passat mes de març i la previsió de futur a partir de gener de 2016. Aquesta nova normativa permetrà, entre altres coses, un compte de formació associat al número d’afiliació de la Seguretat Social que reflectirà, per a cada treballador, tota la formació per a l’ocupació que dugui a terme al llarg de la seva vida. Així mateix, es crea el Xec de formació per a persones desocupades i s’impulsa la teleformació en detriment de la de distància.
A la segona part de la sessió, la direcció i coordinació acadèmica de KREAS va presentar el model de formació dual impulsat per aquest Centre de Formació Integral d’Indústries Càrnies i Alimentàries que, en menys d’un any, ha aconseguit implementar un programa de formació dual adaptat a les necessitats de les empreses i dels futurs professionals que el sector reclama. Mònica Furtet, directora del centre, va agrair el suport rebut per part de les empreses que han apostat des del primer moment pel model de formació dual i han permès posar en marxa un Cicle Formatiu de Grau Superior en Processos i Qualitat en la indústria alimentària a Olot, en modalitat dual, i diversos certificats de professionalitat a tot el territori. L’oferta formativa que ofereix KREAS s’adapta a les necessitats del sector en diferents llocs de treball.
Miquel Tarradas, director de RRHH de l’empresa Monter, i Yolanda Ferrers, directora de RRHH de Casa Tarradellas, van explicar l’experiència positiva que ha suposat per a ells incorporar alumnes del Cicle Formatiu de Grau Superior en dualitat. Per la seva banda, Noel Alimentària, empresa pionera a implementar el primer certificat de professionalitat en modalitat dual a les comarques de Girona, ha explicat també els avantatges d’incorporar nou personal combinant la formació a l’empresa i a l’aula.